Familievieringen

In onze Dionysiuskerk hebben wij geregeld een ‘familieviering’. Dit is een extra viering – (bijna) altijd op zondag om 11.30 uur – voor (groot)ouders en kinderen. Kinderen lezen verschillende teksten, zoals het openingswoord, de schuldbelijdenis, de eerste lezing, het evangelie in een rollenspel met de pastoor of diaken, de voorbede, enz.

De vieringen worden begeleid door het KISI-Club Koor onder leiding van Marja en Merijn de Greeuw. Er worden heel mooie liederen gezongen, vaak met gebaren. We oefenen op maandagmiddag. Van 15.45 uur tot 16.45 uur oefenen de kinderen van 4 t/m 7 jaar. Spelenderwijs leren ze veel over Jezus door de aantrekkelijke liedjes. De kinderen vanaf 8 jaar oefenen van 16.30 uur tot 17.30 uur. Kinderen, jongeren en volwassenen, die aan het koor willen meedoen, kunnen zich bij Marja de Greeuw opgeven.

Na de vieringen is er een gezellig samenzijn in de parochie zalen. Onder het genot van een kopje koffie of thee is er kans om elkaar beter te leren kennen. Kinderen gaan na een glas limonade en wat lekkers spelen in de grote parochietuin of knutselen aan de knutseltafel.

Eén keer in de maand komt er een groepje betrokken ouders/parochianen bij elkaar om de vieringen voor te bereiden. Wie aan deze werkgroep wil deelnemen, kan zich opgeven bij Wiljan Domen.

Onder de knop ‘data’ vind je de data van de komende familievieringen.

Onder de knop ‘archief vieringen‘ vind je (moet nog groeien) vieringen uit het verleden.

Heb je nog vragen of opmerkingen, dan kun je een e-mailtje sturen naar wiljandomen@dionysiusparochie.nl