Kerkhof

Het kerkhof van onze heilige Dionysiusparochie

Wij hebben sinds een aantal jaren weer een prachtig kerkhof. Het is volledig opgeknapt. En gelukkig zijn er sindsdien al weer heel wat parochianen, die zich op hun eigen parochiekerkhof willen laten begraven. Ons kerkhof is weer een waardige laatste rustplaats voor onze dierbare familieleden en vrienden.

Want dat kan weer. Er is voorlopig voldoende ruimte voor tientallen nieuwe graven. Dit is niet direct zichtbaar, omdat het vroegtijdig weghalen van de bestaande grafmonumenten, waarvan de grafrechten zijn verlopen en niet zullen worden verlengd, een opvallende kaalslag zou veroorzaken.

Na de renovatie van het kerkhof is ons kerkhof weer een prachtige begraafplaats waar voor onze dierbaren een waardige laatste rustplaats kan worden geboden. Hierbij behoort ook de mogelijkheid om, na crematie, de urn in een zogenaamd urnenkeldertje bij te zetten.

Niet onbelangrijk zijn de gunstige tarieven. Bijvoorbeeld voor het grafrecht
* voor een periode van 10 jaar bedraagt €900,- en
* voor een periode van 20 jaar €1.700, -.

Bovendien bieden wij de mogelijkheid voor het huren van de grote en/of de kleine zaal voor condoleance na afloop van de begrafenis. Hierbij kunnen koffie/thee en cake, of koffie/thee met belegde broodjes worden geserveerd. Kortom, er zijn tal van mogelijkheden binnen onze eigen parochie.

De ons bekende uitvaartverzorgers zijn geïnformeerd over de geboden mogelijkheden en tarieven.
Voor aanvullende informatie kunnen jullie altijd contact opnemen met het parochiesecretariaat: 072 – 57 11 292.

In 2010 is ons kerkhof volledig gerenoveerd. Dat heeft veel geld gekost, maar dat zijn onze dierbaren ons waard. Hieronder kunnen jullie – over enige tijd – foto’s zien van de werkzaamheden en van hoe mooi uiteindelijk het kerkhof is geworden.

piet m konijn
2 jaren geleden

Op de begraafplaats aan de Krusemanlaan, staan zuilen waarop je koperen plaatjes kunt ophangen, als er een graf geruimd is. Zo blijft er toch nog een plek over waar een herinnering is van een familielid of bekende. Kan dit aan de Middenweg ook niet ?

Willem Schouten
1 jaar geleden

Geachte heer/mevrouw,

Het gaat om het urnengraf van mijn vader A. Schouten. Onlangs is mijn moeder overleden en nu willen wij onze moeder ook in dit zelfde urnengraf plaatsen. Ik weet niet of dit zo kan of dat er toestemming voor nodig is ?

Mocht het zo zijn dat mijn moeder bijgeplaatst kan worden dan zouden we graag de grafsteen mee willen nemen om deze te laten aanpassen met de naam van mijn moeder erbij.

Vriendelijke groet,
Willem Schouten