Ziekencommunie

De Ziekencommunie in onze Dionysiusparochie

In de regel wordt iedere donderdagmorgen en vrijdagmorgen door de pastoor en de diaken en een aantal daartoe aangestelde en opgeleide vrijwillig(st)ers de Ziekencommunie aan huis gebracht. Met de betreffende zieken wordt een dag en een tijdstip afgesproken.

Er worden een paar gebeden als het Onzevader uitgesproken, de heilige Communie wordt uitgereikt en na een korte stilte wordt de zegen gegeven. Uiteraard wordt er even gevraagd hoe het met de gezondheid gaat.

De Communie kan thuis worden ontvangen door mensen, die vanwege ziekte of hoge ouderdom niet meer naar de kerk kunnen komen.

Als men voor enige tijd in het ziekenhuis of in het verpleeghuis moet worden opgenomen, willen wij graag ook aldaar de Communie brengen, maar … laat het even weten. Wij vinden het sowieso fijn om even op bezoek te komen.

Men kan een verzoek voor de Communie indienen bij Wiljan Domen: 06 – 16 800 400 of via de e-mail: wiljandomen@dionysiusparochie.nl