Misdienaars

Gids voor de Misdienaars

Welke zijn de taken van de misdienaars tijdens de viering van de heilige Eucharistie? Wat is de betekenis van wat zij doen? Welke teksten moeten zij kennen? Wat is er nodig voor de heilige Mis? Hoe heten de verschillende gebruiksvoorwerpen? Hoe is het kerkgebouw ingericht? En hoe verloopt het zogenaamde kerkelijke jaar? Wat is de betekenis van de opbouw van de heilige Eucharistie?

Op deze en vele andere vragen geeft deze “Gids voor de Misdienaars” een antwoord. De gids is een hulpmiddel voor al degenen, die misdienaar zijn of willen worden. Zij vinden hierin een hulp om de hun toevertrouwde taak tot eer van God en tot dienst van de mensen met begrip en overgave te kunnen vervullen.

1. Tarcisius – een beroemde misdienaar

Wordt vervolgd …