Eerste Heilige Communie

Eerste Heilige Communie schooljaar 2023-2024

R.K. Parochie van de H. Dionysius

Aan de ouders van kinderen die in groep 4-5 zitten

Onze parochie begint in januari met de voorbereiding op de Eerste heilige Communie. De info/ouderavond voor de Eerste heilige Communie is op dinsdag 9 januari 2024. Aanvang 19.30 uur, einde 21.00 uur. Dan is er ook gelegenheid om met elkaar kennis te maken. De Eerste-Communieviering is gepland op zondag 14 april 2024 om 14.00 uur.

Voor de kinderen zijn de bijeenkomsten steeds op woensdagmiddag van 16.00-17.30 uur. De opzet van het project is zó, dat de kinderen niet alleen van alles leren, maar vooral ook vreugde beleven aan het samen vieren van ons geloof. In het project ontdekken de kinderen, dat God veel geschenken heeft gegeven aan iedere mens: het geschenk van de schepping bijvoorbeeld, het geschenk van het doopsel, de Bijbel, het geschenk van vriendschap en van vergeving. En de kinderen worden gestimuleerd daarop een eigen antwoord te geven: een uitdaging! Waarom een heel traject/project? Om Jezus te leren kennen, en ook elkaar, is tijd en aanwezigheid nodig. En communicatie. Daarom is de gezamenlijke voorbereiding op de Eerste heilige Communie een goed katholiek gebruik. Voor de ouders zijn er twee ouderavonden. Van ouders én kinderen wordt interesse, motivatie en aanwezigheid verwacht bij de ouderavonden en de bijeenkomsten. De Kerk is het grote gezin van God, alle gedoopte mensen zijn de Kerkfamilie. Een Kerkfamilie viert regelmatig samen, spreekt elkaar, en ook ontmoeting is essentieel voor het groeien van contact – met God en met elkaar.

Eerste heilige Communie 2022

Een aantal kinderen (14) zijn al aangemeld; ouders en kinderen die willen meedoen … graag vóór 1 januari 2024 jullie kind opgeven bij Pastoor Frank Domen 06 – 26 30 66 36 of: pastoorfrank@dionysiusparochie.nl
of bij: Wiljan Domen 06 – 16 800 400 en wiljandomen@dionysiusparochie.nl

De eerste bijeenkomst voor de kinderen is op woensdag 10 januari van 16.00 uur tot 17.30 uur.
Alle data van de bijeenkomsten staan onder deze link

Met vriendelijke groeten.

Werkgroep Eerste heilige Communie
Andrea Knijn