Aanbidding van het Allerheiligste Sacrament

Aanbidding van het Allerheiligste Sacrament in onze Sint Dionysiuskerk van Heerhugowaard

Aan de voorkant van de pastorie hebben wij een klein kapelletje met een tabernakel.

Wie aanbidding wil doen voor het uitgestelde allerheiligste kan bij de voordeur aanbellen – wie van ver komt kan misschien beter eerst even opbellen – en dan het kappelletje ingaan en het deurtje van het tabernakel openen. Vooral in de vroege middaguren zijn er mensen, die voor de aanbidding komen.

Eén keer in de maand hebben we een muzikale aanbidding. Dat begint met een gezamenlijke catechese (videofilm) waarover samen wordt gesproken (van 19.30-20.15 uur). Aansluitend vindt in de dagkapel de aanbidding plaats met muziek en zang (-21.00 uur). Daarna is er in de parochiezalen een gezellig samenzijn. Iedereen brengt wat lekkers mee. Zie de website of de nieuwsbrief voor de juiste datum (opgave voor de nieuwsbrief bij pastoorfrank@dionysiusparochie.nl).