Kinderdoop

Als ouders aan de Kerk vragen om hun kind te dopen, wordt van de ouders verwacht dat zij hun kind opvoeden in het geloof. Dit betekent ook als gezin groeien in het geloof. Je kunt dan denken aan samen naar de kerk gaan op zondag, samen praten over wat we geloven, samen lezen uit een (kinder-)bijbel en samen plaatsen bezoeken die helpen bij het beleven van het geloof, zoals de kerk om er een kaarsje op te steken, het graf van b.v. een opa of oma om er even te bidden of door een bezoek te brengen aan Onze Lieve Vrouw ter Nood in Heiloo.

Voor heel wat ouders is de vraag naar het Doopsel voor hun kind(eren) ook voor hen zelf weer een eerste stap op de weg van geloven. Wij als parochie willen hen daarbij graag helpen. Wij willen dit doen door b.v. de “Familieviering” – een Eucharistieviering speciaal voor ouders met kinderen waarin de kinderen veel kunnen meedoen en helpen, deze viering vindt 1 keer per maand plaats op zondag om 11.30 uur -, maar we willen dit ook doen door de “Kinder Woord Dienst” tijdens de gewone Missen op zondag om 10.00 uur en door de vele andere activiteiten voor ouders en kinderen in de parochie.

foto’s van een doopviering van een iets groter kind