Parochie

Wij heten u van harte welkom op onze website.

De oorspronkelijke Dionysius-kerk met een klassieke architectuur werd in 1963 mede op bouwkundige gronden vervangen door het huidige en duidelijk modernere bouwwerk. In die periode telde de gemeente Heerhugowaard nog rond de 7.000 inwoners en na 40 jaren uitgegroeid tot een gemeenschap van boven de 53.000 personen, waarvan rond de 40.000 als “werkgebied” van de pastorale zorg van de Heilige Dionysiusparochie zijn toevertrouwd.

Sinds 1 oktober 2009 hebben wij een nieuwe pastoor, Frank Domen. Zijn taken in de parochie worden onder andere gesteund door diaken Eelke Ligthart en natuurlijk nog vele andere zielsbetrokken   vrijwilligers.

Het pastorale team, het bestuur en alle vrijwilligers van de parochie van de Heilige Dionysius werken voor en aan een goede toekomst van Heerhugowaard en haar inwoners, onder bescherming van de Heilige Moeder Maria.