Volwassenendoop

Voor volwassenen die gedoopt willen worden, zie: Katholiek worden.

Aan het Doopsel gaan een paar voorbereidende gesprekken vooraf met de diaken of de pastoor. Als we bij jonge ouders komen die willen praten over de Doop van hun kind(je), dan nemen we informatie voor hen mee over het Doopsel, de Kerk en geloven. Gelukkig zijn er het afgelopen jaar mooie brochures verschenen die de ouders kunnen helpen om zich te bezinnen op het Doopsel en wat dit van hen als ouders vraagt.

Meestal wordt er gedoopt op zondagmiddag in een individuele doopviering. Er zijn geen kosten aan verbonden, maar een vrijwillige bijdrage aan de parochie is natuurlijk zeer welkom.

Wil je ook eens praten over het Doopsel, neem dan gerust contact op met pastoor Frank Domen: tel. 072-5711292 of e-mail; of met diaken Eelke Ligthart: 072 – 57 44 328 of e-mail.