Les 17 De heilige Kerk

Les 17

De heilige Kerk

Wanneer Jezus naar de hemel is gegaan, stuurt Hij aan de apostelen de heilige Geest. Nu zijn de apostelen dapper en begrijpen nu goed wat Jezus hun heeft geleerd. De apostelen gaan nu preken. De heilige Geest helpt hen daarbij.
Er komen veel mensen luisteren. Zij vragen aan de apostelen wat zij moeten doen. Dan gaat Petrus spreken.
Hij is de belangrijkste apostel. Petrus zegt: “Je moet in Jezus geloven. En je moet je laten dopen.
Dan hoor je bij de familie van Jezus.
God is dan je Vader.”
De heilige Geest helpt veel mensen die naar Petrus luisteren.
Zij doen wat Petrus zegt. Zij laten zich dopen. Nu horen zij bij de familie van Jezus. Dat noemen wij de Kerk.
De Kerk is de familie van Jezus.
De apostelen zijn de leiders van de Kerk.
De heilige Geest helpt hen. Zij helpen de mensen in Jezus te geloven.
Wanneer de apostelen oud worden, wijzen zij nieuwe apostelen aan. Dat zijn de paus en de bisschoppen.
De paus en de bisschoppen zijn de opvolgers van de apostelen. Zij zijn nu de leiders van de Kerk.

————————————————————–

Wat is de Kerk?
De Kerk is de familie van Jezus.

Wie zijn de apostelen?
De apostelen zijn de leiders van de Kerk.

Wat doen de apostelen?
Zij helpen de mensen in Jezus te geloven.

Wie zijn de opvolgers van de apostelen?
De paus en de bisschoppen zijn de opvolgers van de apostelen.