Charismatische gebedsgroep

Gebedsgroep van de Katholieke Charismatische Vernieuwing

De Katholieke Charismatische Vernieuwing (KCV) is een stroming binnen de Katholieke Kerk met bijzondere aandacht en openheid voor de heilige Geest: Gods aanwezigheid in ons en met ons.

De KCV wil helpen meer vuur, enthousiasme en diepgang in de geloofsgemeenschap te brengen, zodat ieder – groot en klein – komt tot een persoonlijke relatie met God.

Lofprijzing, luisteren naar Gods woord, viering, ontmoeting, vreugde, vergeving en verzoening, genezing en getuigenis zijn zomaar wat trefwoorden, die iets beschrijven van waar het bij de charismatische vernieuwing om gaat. Kom en beleef het mee!

God wil door zijn heilige Geest actief betrokken zijn bij ons leven, bij ieder persoonlijk. Hij houdt van ons, Hij wil leiding en richting geven aan ons bestaan. Hij roept ons om anderen te dienen. En Hij wacht op ons met open armen.

Onze Dionysiusparochie in Heerhugowaard heeft een eigen charismatische gebedsgroep, zie boven. Zij komt iedere week bij elkaar om God te loven en te prijzen en om ons geloof te delen: iedere dinsdagavond in de parochiezaal van 19.45 uur tot 21.45 uur.

Contactadres: Gert Borst, tel. 072 – 57 10 883.

Wie zelf meer te weten wil komen over de Katholieke Charismatische Vernieuwing, kan kijken op de eigen website van de KCV, klik hier.

bekijk dit filmpje om de mening van de anderen te zien en te horen: