Vastenactie 2020 namens de PCI

Er wordt heel veel voedsel weggegooid, terwijl zoveel mensen het goed kunnen gebruiken. De Voedselbank maakt van de nood een deugd en geeft mensen die het nodig hebben een steuntje in de rug met voedselpakketten.

Wij van de Parochiële Caritas Instelling (PCI) verzorgen elk jaar de inzameling voor de voedselbank bij ons in de Dionysiusparochie. Ook dit jaar, tijdens de Vastenactie hopen wij weer veel volle dozen naar de voedselbank te mogen brengen.

De pakketten worden samengesteld met eten dat anders bij het afval zou belanden, maar dat nog gewoon geschikt is voor consumptie.

Donateurs en vrijwilligers die de Voedselbank een warm hart toe dragen, maken dit mogelijk.

Omdat wij ook de gezinnen met baby’s die afhankelijk zijn van hulp willen helpen verzamelen wij ook babyluiers, babyvoeding en dergelijke.

U helpt toch ook mee?!

Kom met uw producten naar de viering, doordeweeks of in het weekend. Achterin de kerk op de middelste banken vind u de dozen waar u de producten achter kunt laten.

Bent u niet in staat om producten mee te nemen en wilt u toch uw hulp bieden. Dan kunt u eraan denken om een envelop aan de penningmeester van de PCI te geven. De PCI zal ervoor zorgen dat er boodschappen gedaan worden.

U steunt toch ook de mensen die het wat minder hebben!?

De voedselbank blijft in de kerk staan t/m Palmzondag, 5 april. Maandag worden alle producten weggebracht.

Namens de PCI,
Sanna Lens – van Onselder