De kerk gaat open voor méér mensen en op zondag staat de koffie weer klaar!

Gelukkig hebben wij een grote kerk: 804 zitplaatsen. Maar óók voor onze Dionysiuskerk geldt de 1½ meter-regel. Met ingang van 4 juli hoeft u zich voor de heilige Mis op zaterdagavond niet meer op te geven. Maar wél, met ingang van 5 juli, voor élke heilige Mis op zondag om 10.00 uur. De kerk is al langere tijd corona-proof. Even alles op een rijtje … .

1. Bij verkoudheidsklachten thuisblijven; hoesten, niezen in de elleboog.
  2. Alleen de hoofdingang is open voor binnenkomst (de zij-uitgang is alleen open als uitgang).
  3. Lees a.u.b de tekst op het grote schoolbord, daarop staat bijvoorbeeld dat meezingen niet is toegestaan.
  4. De parochiebundels worden voorlopig niet gebruikt, er liggen wel blaadjes met teksten op de boekjeskast bij de hoofdingang.
  5. Allerlei banken zijn afgesloten, de open banken zijn in het midden voorzien van zes rode stickers: alleen bij de rode stickers plaatsnemen a.u.b. Als uw handen op de rode stickers komen, zit u goed. Binnen de rode stickers ook anderhalve meter afstand houden (gezinnen mogen natuurlijk naast elkaar zitten). Graag níet aan de zijkanten van de banken plaatsnemen (daar liggen ook geen kussentjes). De anderhalve meter afstand tussen de eerste zitplaats met rode sticker en het looppad is zo gewaarborgd. Soms kunnen dus maar twee personen, die niet op één adres wonen, bij de rode stickers zitten.
  6. Volg de, door rode pijlen, aangegeven looproute.
  7. Pastoor Frank geeft aanwijzingen voor het te communie gaan.
  8. Collecteren is niet toegestaan; er staan collecte-mandjes bij de in- en uitgang.
  9. Blijf na de heilige Mis niet in groepjes praten buiten het kerkgebouw.

Misschien denkt u: wat ingewikkeld, maar dat lijkt maar zo. Vanaf 1 juni zijn al bijna elke dag 30 mensen (het maximaal toegestane aantal tot 1 juli) in de kerk en de looproute en rode stickers werken prima. Het is gewoon even wennen! En dan nog: elke zondag bleven toch wel 60-70 mensen, heel gezellig, koffie-drinken. Kan dat ook weer … met de 1½ meter-regel? Ja! In de zalen kunnen ongeveer 30 mensen samenkomen. We hebben 30 tuinstoelen en bijpassende tafeltjes gekocht! We hopen op mooi weer en dan kunnen 30 mensen dus heerlijk buiten genieten van de koffie en de tuin, waar de kinderen mogen spelen … alles geregeld! Als u zich nog niet hebt opgegeven (wiljandomen@dionysiusparochie.nl of 06 – 16 800 400), hartelijk welkom!