Les 19 De heilige Kerk

Les 19

De heilige Kerk

Veertig dagen na zijn verrijzenis gaat Jezus weer naar de hemel. Van te voren komt Hij nog een keer met zijn apostelen samen. Hij geeft hun de opdracht aan alle volkeren de Blijde Boodschap te verkondigen. Alle mensen moeten het Rijk van God leren kennen, dat met Jezus begonnen is.
Daarvoor heeft Jezus de Kerk gesticht.
Jezus heeft de Kerk gesticht om zijn werk op aarde voort te zetten. Want Jezus wil dat alle mensen gelukkig worden.
Daarom mogen alle mensen zijn leerlingen worden.
De Kerk is de gemeenschap van alle mensen die gedoopt zijn en geloven in de Blijde Boodschap van het Rijk van God. Jezus zelf blijft de Kerk leiden. Hij is het Hoofd van de Kerk. Daarom is de Kerk het Lichaam van Christus.
Alle mensen mogen lid worden van de Kerk.
Dat heeft Jezus aan de apostelen gezegd.
Om lid te worden van de Kerk moeten we geloven in de Blijde Boodschap van Jezus en ons laten dopen.

—————————————————————————-

Waarom heeft Jezus de Kerk gesticht?
Jezus heeft de Kerk gesticht om zijn werk op aarde voort te zetten.

Wat is de Kerk?

Wat moeten wij doen om lid te worden van de Kerk?